WWF:n Päivätyökeräys eli taksvärkki

Tee päivä hommia – autat saimaannorppia!

WWF:n Päivätyökeräys on helppo ja tehokas tapa osallistua erittäin uhanalaisen saimaannorpan suojelemiseen. Oppilas tekee koulupäivän ajan hommia työpaikassa tai kotona, ja lahjoittaa palkkionsa suojelutyöhön.

Saimaannorppia elää vain Suomessa eli jos ne katoavat Saimaalta, katoavat ne koko maailmasta. Uniikki hylje on uiskennellut järvessämme jo yli 8 000 vuotta – ei anneta sen kadota nyt. Yksi päivä hommia koko koululta tarkoittaa lukuisia turvattuja elinpäiviä norpille.

Näin tukenne auttaa

Luonnonsuojelussa ei ole pikavoittoja, vaan onnistumiset ovat pitkäjänteisen työn tulosta. Olemme tehneet töitä saimaannorpan pelastamiseksi jo 1970-luvulta, jolloin yksilöitä oli enää noin sata. Nyt norppia uiskentelee Saimaalla noin 480. Kanna kasvu on ollut mahdollista tukijoidemme avulla, ja tukea ainutlaatuinen järvihylkeemme tarvitsee vielä pitkään.

Tee päivän hyvä työ – valitse WWF:n Päivätyökeräys!

Näin se sujuu

1. Ilmoita koulusi mukaan
  2. Saat sähköpostilla vahvistuksen ilmoittautumisesta
  3. Lähetämme tarvittavat materiaalit, kun ilmoittautuminen on käsitelty
  4. Koulun / työnantajan tilitys WWF:lle (Suositus 15 euroa per oppilas)
  5. Saat tiedon kerätystä summasta

Suositussumma on 15 € / oppilas, mitä sillä saadaan aikaan?

30 oppilasta: Jäänaskalit ja lumikola viidelle apukinoskolaajalle – 450 €
427 oppilasta: Viistokaikuluotain haamuverkkojen naaraamiseen – 6400 €
1667 oppilasta: Pesälaskentojen kulut yhdelle talvelle – 25 000 €

WWF on vakuuttanut päivätyökeräykseen osallistujat

Vakuutettuina ovat henkilöt, jotka osallistuvat päivätyökeräykseen WWF:n hyväksi. Vakuutus on voimassa päivätyökeräyspäivän ajan sekä välittömillä matkoilla päivätyökeräystyöhön liittyen. Vakuutus on toissijainen suhteessa koulun ja työnantajan vakuutuksiin.

Lisätietoja

Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi tarvittavat materiaalit. Osallistumisen jälkeen lähetämme koulullenne kiitokseksi WWF-diplomin sekä WWF-lehden vuosikerran. Voitte olla yhteydessä kaikissa keräykseen liittyvissä kysymyksissä:
Tukijapalvelu puh. 040 192 3112, sähköposti: tukija@wwf.fi

PS. Alla insamlingsmaterial är också tillgängliga på svenska. Efter att ni deltagit i insamlingen skickar vi som tack ett WWF-diplom samt en årgång av WWF-tidningen till er skola.

Jobba en dag – så hjälper du saimenvikaren!

WWF:s Dagsverksinsamling är ett enkelt och effektivt sätt att delta i skyddsarbetet för den starkt hotade saimenvikaren. Eleven jobbar under en skoldag på en arbetsplats eller hemma och donerar sin lön till skyddsarbetet. Insamlingmaterialet finns på svenska och här kan du ladda ner en svenskspråkig pdf-presentation av årets kampanj.

Jobba en dag – så hjälper du saimenvikaren!